czwartek, 16 czerwca 2011

Sledzie w occie


600g Śledzi (gotowe z paczki)
2-3 cebule
1 łyżka gorczycy

Zalewa,
40g cukru
50ml octu 25%
0,5l wody mineralnej gazowanej
sol  pieprz i szczypta piri-piri (może być ostra papryka) do smaku

Wykonanie,
Śledzie wyjmujemy z opakowania, płuczemy pod bieżącą zimna wodą i osuszamy ściereczką.
Do dużego słoika wkładamy na dno pokrojoną cebule i sypiemy gorczyce.
Układamy warstwy śledzi i cebuli tak, aby na wierzchu była cebula.
Tak przygotowane śledzie zalewamy zimną zalewą(Cukier do zalewy musi być rozpuszczony) i odstawiamy w ciemne miejsce na 24 godz.
Takie śledzie możemy przełożyć do dowolnie przez nas przyprawionej oliwy na następne 24 godz.
Wbrew pozorom śledzie nie będą słodkie.
Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Ja wczoraj mialam sledzie, ale w smietanie.
    Podoba mi sie wujka blog. Niektore przepisy napewno odgapie.
    A moze tak by wujek zrobil jakies ciasto z truskawkami? Mam tyle przepisow, ze nie wiem ktory wybrac :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. ja tez te śledzie robię w śmietanie, ale na kwaśno tez lubię.

    OdpowiedzUsuń
  3. Z przykrością przyznaję się, że zupełnie nie znam się na śledziach.Lubie od czasu do czasu zjeść tłustego śledzia z octu. Z konieczności kupuję gotowe.Chciałaby czymś zaskoczyć (niedługo) imieninowych gości. Poradzę sobie z takimi śledziami? Wg mnie największy problem, to wybrać właściwe śledzie w sklepie...Doskonale radziłam sobie z 15-to kilogramową tołpygą...

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeżeli goście lubią śledzie z octu to z pewnością będą zaskoczeni. Z wyborem śledzi tez nie powinno być problemu, należy wybrać te w czystym oleju bez dodatków, w takich paczuszkach jak na zdjęciu. Gdyby to nie było tak daleko to chętnie podesłałbym parę na spróbowanie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję!
    Wspieraj mnie duchowo, a wszystko będzie dobrze.
    Uparłam się na te śledzie...hihihi

    OdpowiedzUsuń
  6. Śledzie kupiłam! To teraz wspieraj mnie duchowo. Goście przychodzą w sobotę. Ocet mam 10% - innego u m nie nie ma, ale to sobie przeliczę.Jutro po południu będę robić do octu, a w piątek do oliwy. Jak masz jeszcze jakąś podpowiedź - to jest ostatni dzwonek. Na śledziach jest napisane, że to solone matiasy- filety.

    OdpowiedzUsuń